8 Aralık 2018 Cumartesi

, ,

Köpekler Ağlamasın


Ben bir sokak köpeğiyim, arada bir gözgöze gelirsiniz benimle, ben görürüm sizi, siz görmezsiniz beni.
Sokaklarda dolanırım ben. Çetem varsa ne mutlu bana, yoksa oradan oraya sürgün edilirim, kan revan içinde, ısırıklarla,
bazen iyileşir yaralarım, bazen ise süründürür beni.
Çoğu zaman açım ben, geçenlerde bir kemik için az kanamadı bacağım
diğer köpek kaptı benden, ben kuyruğumu sıkıştırdım.
2 yaşındayım ama sanırsınız 12
ve büyük ihtimalle ki
göremeyeceğim üçü dördü,
kaburgalarım sayılırken derimin üzerinden.
Sizdeki iyiliği de bilirim ben kötülüğü de.
Geçenlerde oturdu yanıma sizden biri
başını almış ellerinin arasına
ağlıyor hıçkıra hıçkıra
elinde bir sandviç
yarısını verdi bana
yedim afiyetle
anlattı bana bir şeyler
dertlenmiş garip
anlayamadım ama üzüldüm çok
ve gene geçenlerde sıkıştırdılar beni sizlerden birileri
oradan buradan akın ettiler kurtarmaya beni
ölmüştüm şimdiye çoktan
kurtarılmasaydım.
Ne yapacaklardı bana bilmem koca koca adamlar
ama kurtaranlar arasında ağlayıp boynuma sarılanlar,
çok kötü bir şeydi anladım o zaman.
Dedim ya ben 2 yaşında kaburgaları derisine yapışmış
bir sokak köpeğiyim,
başımı okşasanız yeter
ve belki biraz kuru ekmek.
Bebekken ne oyuncuydum görseniz
sever miydiniz beni?
Niye sevmiyorsunuz şimdi?
Biraz olsun sevseydiniz beni
bilemezdim size nasıl teşekkür edeceğimi
Sizi sizden daha çok seven bir sokak köpeğiyim
altı üstü.
Kemiklerim fırlamış yerinden
fakat kocaman kalbimle
görüyorum ta içinizi.
Tekmelemeyin beni,
çok acıyor canım
ve ben sizleri bu kadar severken
hiç beklemem sizden.
Bazınız çok iyi,
başımı okşadı daha geçen biri,
peşinden koşturdum
evine alsın diye beni,
içeri girdi.
Ayrılamadı kapıdan uzun süre
belki dışarı çıkar diye
sadece bir sokak köpeğiyim işte
görün beni bundan sonra
az kuru ekmek az sevgi
yeter bana.

Esindaş

0 yorum:

Yorum Gönder